Paradiset i fjarran!

2012-01-31 - 14:14:28 / Linn / Kommentarer (2)

Idag var vi pa en riktig paradisstrand, helt underbart skont i vattnet. Alla badade forutom fotografen (utom Helen) ...Solen var stark...Och vi brande oss...

Hej alla glada

2012-01-30 - 11:44:56 / Martina / Kommentarer (0)

Nu var det ett tag sen vi bloggade har inne. Vi befinner oss just nu i Perth.

Det har hant ratt mycket sen vi kom hit faktiskt. Forsta dagen drog vi till stranden, sen natten dar sa vaknade jag (martina) och behovde ga pa toa pa natten, men nar jag kom ut i var korridor sa stod de poliser dar och stoppade mig. En av dom berattade att jag inte far ga pa toa for da far jag inte ga in i rummet igen eftersom det tydligen var en brottsplats i ett av rummen.. Knivigt lage tyckte jag da jag var sjuuuukt kissenodig.. haha. Men jag gick och la mig igen. Sen pa morgonen nar vi vaknade sa fick vi reda pa att nagon dott/blivit mordad i ett av rummen brevid.. kandes sadar nar vi hade 3 natter till bokade och betalda pa samma stalle (dock en annan korridor).

Idag har vi vart pa ett zoo som heter Wildlife Park eller natt dar vi klappade kangurus, koala bjornar och kollade pa krokodiler, asnor och t.o.m marsvin.. haha. Bilder pa djuren kommer nagon annan dag da dom ligger pa min stora kamera.

bilder funkar inte att llagga upp.... :(

Snabbis uppdatering

2012-01-26 - 22:55:19 / Martina / Kommentarer (0)
Hejdar hemma.
Tankte bara uppdatera er lite snabbt om vad som hander hos oss nu..
Igar var det Australian day + helens fodelsedag. Sa har pa hostelet sa bjods det pa mat, dricka och trevligt sallskap. Sen drog vi 4 ner till Darling Harbour och kollade pa fyrverkerier som var sa sjuuuuuka. Sa jakla fint var det. Har filmat in det, sa det kanske blir nagon video nagon gang om det ar nagot bra pa kameran. :)
Vi har lite otur nu nar vi ar i Australien.. Det ar oversvamningar och regnvader hela vagen upp till Cairns dit vi skulle resa upp sa vi har andrat planerarna lite och bestamt oss for att flyga over till Perth som ligger pa andra sidan Australien. Sa ikvall flyger vi dit. 5 timmar tar det. Helt sjukt. haha. Men iaf. I perth ar det 30-35 grader sa vi ska nog overleva ;).
Skriver bara lite snabbt har nu sa blir inga bilder. Men vi hors mer nar vi ar pa andra sidan aussie och har tillgang till internet. PUSSs

Bondi Beach

2012-01-24 - 23:09:55 / Martina / Kommentarer (3)
Har kommer en liten sen uppdatering om bondi beach som vi spenderade vara forsta 3 dagar pa. Mycket fint stalle. Jag personligen alskade det stallet mer an Kings Cross som vi ar pa nu, eftersom jag gillar strandlivet battre an stadslivet. Jag ar verkligen ingen stadsmanniska kanner jag nu ;).

Men som sagt, vi bodde pa ett hostel som hette "Noah's backpackers". Det var bra, valdigt stort och manga unga manniskor som bodde dar. Mycket svenskar ocksa.

Dedar bla ar vart hostel. javligt jobbig backe uppfor fran stranden..................................

Utsikt over Bondi Beach.

Mer utsikt :)\

Nu funkade de inte att ladda upp mer bilder. + att dessa bilder som ar uppe an sa lange pa var vackra blogg ar bara sandras. Sa det kommer nog mer bilder fran min kamera (som ar jatte dalig om man jamfor med sandras.. ar avundsjuk som ett litet barn................). Nu ska vi dra ut pa Sydneys gator. Ha det sa bra hemma i snon. Jag langtar inte alls hem. Kanske mojligtvis till min sang och mat men inte annars. PUSS

Nytt hostel, eget kylskap!!!! :D

2012-01-24 - 10:31:01 / Helen / Kommentarer (0)
Hejhej! Helen har igen :) Maste bara saga att vi ar valdigt flitiga och skriver tva blogginlagg pa en och samma dag! Som sagt har vi bytt hostel idag till i Kings cross, inte sa stort men vi hade lite flyt nar vi skulle checka in. till en borjan hade vi bokat in oss pa ett rum for 10 pers vilket innebar att vi skulle ha delat rum med andra, men nar vi kom fram sa va nagon sang sonder sa vi fick ett privat rum istallet till ett mycket billigare pris, vi bara tackar och tar emot! Sa det blir att vi stannar har 3 natter istallet for en :) Varat rum ar itne stort men vi har eget kylskap! Yeey! :D och dessutom finns det diskborste i koket, sa det ar valdigt lyxigt har ;)

Tankte att vi kor en liten lista over dagens handelser:

- Nytt hostel
- Martina har snubblat pa en trotoarkant da hon skulle kolla at hoger
- Kollat in opera huset+harbour bridge
- tatt pa operahuset
- blivit intervjuade for youtube
- gatt vilse i botaniska tradgarden
- akt tunnelbana
- sett tva gojjor
- kopt mat pa en riktig mataffar
- atit maten
- diskat plastbestick
- kollat pa nan galning pa en enhjuling

Osv... Har kommer lite bilder pa varan dag :)

Maten ar dyr!

2012-01-23 - 21:22:06 / Helen / Kommentarer (1)
Hejsvejs! Helen vid tangenterna har.... Vi kan ju borja med att allt ar valdigt dyrt har.... Men igar unnade vi oss en middag ute efter flera dagars middagar bestaende av yoghurt. Vi har diskuterat manga alternativ for att dra ner pa kostnaderna bl.a. att bara ata varannan dag eller att bara ata pa lordagarna... foraldrar som ser detta bli inte forskrackta nar ni ser detta, vi lever, men har ni lust far ni garna satta in ett bidrag ;P Haha nej skamt o sidor men det ar valdigt dyrt som sagt.
Vi har problem med att sova lange har, vaknar vid 6 varje morgon och kan inte sova, nackdelen ar att vi sedan ar jattetrotta pa kvallen o somnar alldeles for tidigt... Ska forsoka fa andring pa detta ikvall! :)
Idag ska vi lamna bondi beach och bege oss in mot centrala Sydney till ett hostel som heter chilli blue backpackers,  Vi ska kolla in operahuset m.m. :)
Vi har upptackt en del nya saker, bl.a. sa har Jag (Helen) upptackt att min regnjacka inte ar nagon rengjacka utan bara en vanlig jacka, da den inte ar vattentat! en annan sak ar att vi kommer uppskatta manga smasaker hemma som exempelvis diskborsten och kylskapet. Har diskar man med svinto! Det ar tur att vi har gratis vatten da vi tvattar kladerna nar vi duschar, ocksa nagot vi aldrig gjort innan ;)
det felsta av oss har brant oss och fatt farg och med "de flesta" menar jag alla utom jag, men det var ju inget ovantat da jag inte har nagot pegment... Men skont nar det gar bra for andra ;)
Nu ska vi ut pa en morgonpromenix vid stranden, kopa lite dyr frukost och sedan packa vaskorna och checka ut :)

Ha de gott alla! Ps. Bilder kommer nar vi far battre internet :)

qseryhj

2012-01-21 - 10:42:29 / Allmänt / Kommentarer (1)
Nu ar vi antligen framme i Australien, Sydney efter en lang och jobbig resa..
Vi borjade fran Landvetter till Frankfurt vidare till Abu Dhabi och sen tillslut Sydney dar det var 23 grader varmt kl halv 7 på morgonen. heeeelt okej,.

Vi mottes dock av sporegn, vi undrade vad vi gett oss in pa da de regnade varre an vad de brukar gora i sverige?! MEN... efter en snabb powernap sa insag vi att vi verkligen inte var i sverige eftersom solen sken sa fint over bondi beach och alla dess surfkillar. Sa vi drog ner till stranden och solade for vi alla ar likbleka (forutom sandra som fusksolat LITe innan resan hoho).

Nu ska de bli skont att sova efter tva dygn utan somn i en valdigt obekvam flygstol pa MITTENRADEN........ sa godnatt. nu ska vi se om vi kan forsoka fa upp nagra bilder. ta pa er solglasogonen sa att ni inte blir blandade av var vita hy!

Imorgon åker vi!

2012-01-18 - 11:50:20 / Martina / Kommentarer (1)
Imorgon flyger vi iväg till Australien och jag har så jäkla mycket att göra tills dess men jag vet verkligen inte vart jag ska börja någonstans.. Känner mig sjukt stressad över allt som måste fixas men samtidigt så orkar jag verkligen inte bry mig. haha! Jag får nog helt enkelt skylla mig själv eftersom jag som vanligt är ute i sista sekund..

Inatt vaknade jag upp och kom på att jag faktiskt inte kommer sova i min egna sköna säng på ett jäkla bra tag. Det är nog faktiskt den jag kommer sakna mest av allt här hemma. en säng...

MEN vi åker somsagt imorgon!! fyfaN va sjukt

Hej jag heter martina

2012-01-02 - 21:48:48 / Martina / Kommentarer (2)
hej jag heter martina. hej jag heter martina. hej jag heter martina. hej jag heter martina. hej jag heter martina. hej jag heter martina. hej jag heter martina. hej jag heter martina. hej jag heter martina. hej jag heter martina. hej jag heter martina. v hej jag heter martina.